31.10.13

1923 - Όλα καλά

Μονόλογος του Αντώνη Παπαδόπουλου γραμμένος για το φινάλε του πολυθεάματος της Ένωσης Μαγνησίας Μικράς Ασίας "1923". Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στον Κορυδαλλό, στο Θέατρο Θ. Βέγγος στις 22 Σεπτεμβρίου 2013 με την Γεωργία Μπαχού.

30.10.13

Η Μαρία Γιαννακάκη στην εκπομπή "ΕΧΩ ΘΕΜΑ"

Η Βουλευτής της Β΄Πειραιά Μαρία Γιαννακάκη στην εκπομπή "ΕΧΩ ΘΕΜΑ".

29.10.13

"ΑΠΟΛΕΙΠΕΙΝ Ο ΘΕΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΝ", Κ.Π. ΚΑΒΑΦΗΣ

πηγή: Lakonia-gr
Σαν έξαφνα, ώρα μεσάνυχτ', ακουσθεί
αόρατος θίασος να περνά
με μουσικές εξαίσιες, με φωνές-
την τύχη σου που ενδίδει πια, τα έργα σου
που απέτυχαν, τα σχέδια της ζωής σου
που βγήκαν όλα πλάνες, μη ανοφέλετα θρηνήσεις.
Σαν έτοιμος από καιρό, σα θαρραλέος,
αποχαιρέτα την, την Αλεξάνδρεια που φεύγει.
Προ πάντων να μη γελασθείς, μην πεις πως ήταν
ένα όνειρο, πως απατήθηκεν η ακοή σου·
μάταιες ελπίδες τέτοιες μην καταδεχθείς.
Σαν έτοιμος από καιρό, σα θαρραλέος,
σαν που ταιριάζει σε που αξιώθηκες μια τέτοια πόλι,
πλησιάσε σταθερά προς το παράθυρο,
κι άκουσε με συγκίνησιν, αλλ' όχι
με των δειλών τα παρακάλια και παράπονα,
ώς τελευταία απόλαυσι τους ήχους,
τα εξαίσια όργανα του μυστικού θιάσου,
κι αποχαιρέτα την, την Αλεξάνδρεια που χάνεις,


Το « Απολείπειν ο Θεός Αντώνιον » το έγραψε ο Καβάφης το 1910 κι αναφέρεται στο 30 π.Χ. , παραμονή της κατάκτησής της Αλεξάνδρειας (Κέντρο του τότε κόσμου) από τον Οκτάβιο και στο σαν θεϊκό σημάδι της εγκατάλειψης του Αντωνίου, από τον προστάτη του Θεό Διόνυσο...

Στους στίχους 4-6 έχουμε το θέμα της ολοκληρωτικής αποτυχίας ενός σημαντικού ανθρώπου, του Αντώνιου, συγχρόνως με την προτροπή για μια συγκεκριμένη διαγωγή σε αυτήν την δύσκολη ώρα.

Οι στίχοι 7-8, ολοκληρώνουν την στάση ζωής, που προτείνεται: όχι μόνο να μην θρηνήσεις «ανοφέλατα» την ζωή και θέση που χάνεις, αλλά και να την αποχαιρετήσεις με στωική αξιοπρέπεια, «σαν έτοιμος από καιρό, σα θαρραλέος».

Γι αυτό δεν είναι αρκετό να αποφεύγεις τους θρήνους χρειάζεται να μην επιτρέψεις Αντώνιε στον εαυτό σου την παρηγοριά της αυταπάτης (στίχοι 9-10), «μάταιες ελπίδες τέτοιες μην καταδεχθείς».

Σστίχοι 12-19 στο τέλος, δίνει προτροπή για αποχαιρετισμό. Το ποίημα μας «διδάσκει» όπως κάθε εικόνα από τη ζωή, ότι πρέπει να αντικρίζουμε την συμφορά με αξιοπρέπεια.

Ο «αόρατος θίασος» που περνά «μεσάνυκτα» με «μουσική» και «φωνές», παίρνοντας νόημα μηνύματος του θανάτου, για κάθε «Αντώνιο», για κάθε άνθρωπο που χάνει ότι θεώρησε ο ίδιος κι ίσως και οι άλλοι, σημαντικό, σπουδαίο και ξεχωριστό.

Όταν θα ακούσει, δηλαδή, καθένας από μας μια τέτοια μουσική, τη μουσική που σημαίνει το τέλος, να μη δειλιάσουμε, να μη αρχίσουμε τα παρακάλια και τα παράπονα. Να αποχωρήσουμε με αξιοπρέπεια, να αποχαιρετήσουμε την «Αλεξάνδρεια» που χάνουμε.

28.10.13

Ύμνος

Εδώ η καλή παρέλαση

Εσείς τον ποδηλατόδρομο τον είδατε στην οδό Αγίου Γεωργίου;;;

25.10.13

Απόσπασμα από τη "Νύφη- Μαρίτσα η πρόσφυγγα" του Αντώνη Παπαδόπουλου

Ο διάλογος του Ιορδάνη (Σωτήρης Τζαμαλής) με τη Φλώρα (Τερέζα Λουϊζου) για τις ανάγκες του πολυθεάματος της Ένωσης Μαγνησίας Μ. Ασίας 1923 που παρουσιάστηκε σε Νίκαια και Κορυδαλλό τον Σεπτέμβριο του 2013.

Τα φρέσκα μπάζα της χωματερής μας...

Τα φρέσκα μπάζα της χωματερής μας... δεν έχει τέλος αυτό το "παιχνίδι" ούτε πάτο αυτό το βαρέλι...

23.10.13

μπάζα μας...

Αυτό είναι αθλητικό κέντρο της πόλης ή μπάζα;

μικρή και άτυχη...


21.10.13

η χώρα έχει δανειστεί 240 δισεκατομμύρια ευρώ σε σχεδόν 6 χρόνια...

Εδώ και δύο χρόνια ζει σε χαρτόκουτα...
εγκαταλελειμμένα σπίτια...
αποθήκες...  ο Λεωνίδας είναι ένας καλλιτέχνης του δρόμου, γύρω στα 60, ζει σε ένα άσυλο και μας λέει πως όλο και περισσότεροι επισκέπτονται το άσυλο...

και το BBC το κάνει παράδειγμα για το πως βιώνουν την κρίση οι Έλληνες.

Το BBC αναφέρει πως η Ελλάδα έχει δανειστεί 240 δισεκατομμύρια ευρώ σε σχεδόν 6 χρόνια και όλο και περισσότεροι άνθρωποι της μεσαίας τάξης οδηγούνται στο δρόμο.

Τα δύο άκρα "κούρεμα καταθέσων - εκλογές";

Όταν ο Παπαδημούλης μιλούσε για εσωτερικό αναγκαστικό δανεισμό είχαμε καταθέσεις πρί τα 240.000.000 και χρέος 90.000.000 με 120.000.000 σήμερα;;;

Σήμερα, βρισκόμαστε με τις καταθέσεις στα 2/3 με 1/2 και το χρέος κοντά στις 3 με 5 φορές πάνω!!! 

Και σε ένα ανάλαφρο όνειρο είδαμε πως από τις αρχές καλοκαιριού έχει ζητηθεί να υπάρξει από την μηχανογράφιση κάθε τράπεζας μία ρουτίνα, η οποία κατά την ονείρια γνώμη μας θα μπορούσε να κάνει μέ ένα enter κούρεμα καταθέσων...

...και με την εμπειρία μας στην εξήγηση ονείρων θα λέγαμε πως θα την ονομάζαν φορολογία τριετίας καταθέσων ας πούμε...

Έλα όμως που σε άλλο όνειρο που είδαμε  πάλι την άνοιξη η Κυβέρνηση φλερτάρει διαρκώς με εθνικές εκλογές αλλά μία η Συρία μία το ένα μία το άλλο...

Τελικά τα δύο άκρα σε μιία χώρα νοικοκυραίων είναι "κούρεμα καταθέσων - εκλογές";

17.10.13

«Όλα για τη Μητέρα μου» του Πέδρο Αλμοδόβαρ

Από 1 Νοεμβρίου στο Θέατρο Ακροπόλ Η θεατρική εκδοχή της πολυβραβευμένης κινηματογραφικής ταινίας του Πέδρο Αλμοδόβαρ «Όλα για τη μητέρα μου», που σχολιάζει σημαντικά κοινωνικά θέματα με κωμικοτραγικό τρόπο, παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα επί σκηνής από τον Θεατρικό Οργανισμό Ακροπόλ, τον σκηνοθέτη Πέτρο Ζούλια και ένα καστ σπουδαίων ηθοποιών. Η θεατρική εκδοχή του «Όλα για τα μητέρα μου» πρωτοανέβηκε το 2008 στο Λονδίνο με τεράστια επιτυχία, σε θεατρική διασκευή του Σάμουελ Άνταμσον.

Ο Αλμοδόβαρ εμπιστεύτηκε τη μεταγραφή του έργου του σε ένα μέγα γνώστη του θεάτρου, στον καλύτερο ίσως διασκευαστή έργων του Τσέχωφ στην Αγγλία. Το θεατρικό έργο, ένα αυτόνομο δημιούργημα, κράτησε πολλά από την ομώνυμη ταινία, αλλά έχει και σημαντικές διαφορές.

Το πολυσυλλεκτικό έργο του Αλμοδόβαρ, με τις πολλές παράλληλες ιστορίες διαφορετικών γυναικών και το σχολιασμό καυστικών κοινωνικών θεμάτων, γίνεται ένας ύμνος στην αλήθεια, την αλληλεγγύη και τη γυναικεία ύπαρξη. Με πολύ γέλιο και συγκίνηση, οι ήρωές του ακροβατούν μέσα σε ακραίες καταστάσεις. Κωμωδία και δράμα, το έργο αυτοσαρκάζει συχνά τον εαυτό του. «Ένα παιχνίδι αντιθέσεων πάνω σε καυτά και σύγχρονα κοινωνικά θέματα. Καθρέφτης μιας κοινωνίας που αναζητά λύσεις μέσα σε αδιέξοδα και φως μέσα στο σκοτάδι της απομόνωσης και της μοναξιάς.

Θέατρο μέσα στο θέατρο το “Όλα για τη μητέρα μου” ωθεί σε μια τολμηρή και επικίνδυνη σκηνική δημιουργία. Όλοι είμαστε όλα. Και όλα μπορούν να συμβούν. Σε αυτή την αποδοχή μας οδηγεί ο πάντα καυστικός και επίκαιρος Ισπανός δημιουργός, δια χειρός Σ.Άνταμσον», σημειώνει ο σκηνοθέτης της παράστασης, Πέτρος Ζούλιας.

Στην παράσταση του Θεατρικού Οργανισμού Ακροπόλ πρωταγωνιστούν μεταξύ άλλων η Νένα Μεντή, η Μαρίνα Ψάλτη, η Κατερίνα Λέχου, η Γωγώ Μπρέμπου, η Άννα Μονογιού, η Ειρήνη Ιγγλέση και ο Κώστας Κάππας.

Η παραγωγή θα παρουσιάζεται από την 1η Νοεμβρίου και καθ’όλη τη διάρκεια της χειμερινής σεζόν 2013-2014 στην Κεντρική Σκηνή του «Ακροπόλ» σε εναλλασσόμενο ρεπερτόριο, με την άλλη μεγάλη παραγωγή του Θεατρικού Οργανισμού Ακροπόλ «Ο Έμπορος της Βενετίας» του Σαίξπηρ.

Η ταυτότητα της παράστασης Μετάφραση: Αντώνης Γαλέος Σκηνοθεσία: Πέτρος Ζούλιας Σκηνικά- κοστούμια: Αναστασία Αρσένη Μουσική: Alberto Iglesias Βοηθός σκηνοθέτη: Παύλος Σαχπεκίδης Παίζουν (με αλφαβητική σειρά): Αγοραστή Αρβανίτη, Ηλίας Γιαννάκης, Αγγελίνα Ευθυμίου, Κώστας Κάππας, Κατερίνα Κρέπη, Μιχάλης Λεβεντογιάννης, Κατερίνα Λέχου, Γεωργία Μαυρογεώργη, Νένα Μεντή, Σταύρος Μερμήγκης, Άννα Μονογιού, Γωγώ Μπρέμπου, Τάνια Ρόκα, Μαριάννα Τουντασάκη, Μαρίνα Ψάλτη, και η Ειρήνη Ιγγλέση. Παραγωγός: Θεοφάνης Γ. Κιρκινέζος

14.10.13

Αν μπορείς, αν αντέξεις άκουσε την εκπομπή της Παρασκευής 10 Οκτωβρίου 2013.

Αφιερώστε 49 λεπτά από τη ζωή για να δεις πως την έχασες κι έσβησες το μέλλον των παιδιών σου... Το Hot Doc χτυπάει Κόκκινο. Ο Κώστας Βαξεβάνης, από τη Δευτέρα 16/9 και κάθε μέρα στις 11.00 φέρνει τα πάνω κάτω στην πρωινή ζώνη. Η αλήθεια όπως είναι, η δημοσιογραφία όπως πρέπει να είναι.

13.10.13

Τόσο ευήθεια στις μέρες μας;

Η Δημοτική Σύμβουλος και Αντιπρόεδρος Δημοτικού Συμβουλίου Κορυδαλλού Αλεξάνδρα Κρούπη παραιτήθηκε τέλος Σεπτεμβρίου.

Έως και σήμερα, σύμφωνα με αυτά που ορίζει ο Κώδικας Δήμων και Κοινοτήτων, δε υπάρχει από τον Δήμαρχο της πόλης αποδοχή της παραίτησης της αλλά ούτε και καμία σχετική ανακοίνωση στο κατά άλλα πανάκριβο σίτε του Δήμου (καλύτερα "μας" καθώς εμείς είμαστε που πληρώσαμε 346.000,00 ΕΥΡΩ).

Όλα από την πλευρά του Δήμου δείχνουν λοιπόν πως η κα Κρούπη συνεχίζει να είναι στη θέση της αλλά αύριο Δευτέρα 14/10/13 υπάρχει Δημοτικό Συμβούλιο (Αρ. Πρωτ.42307/10-10-13) για "Λήψη Απόφασης για την εκλογή Αντιπροέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου".

Οπότε όλα δείχνουν σύμφωνα με την "λογική" του Δήμου μας πως η κα Κρούπη μπορεί να είναι ξανά υποψήφια και να επανακαταλάβει η ίδια την θέση από την οποία παραιτήθηκε στις 30 Σεπτεμβρίου.

Όμως από την άλλη βάση της παραίτησης που δεν έχει γίνει ακόμη δεκτή, προχωρά η αντικατάστασή της από Αντιπρόεδρος αλλά καθώς παραμενει ακόμη Δημοτική Σύμβουλος μπορεί να εκλεγεί και πάλι στην ίδια θέση και τη πρέλευση 30 ημερών από την παραίτηση της να απολέσει την ιδιοτητα του Δημοτικού Συμβούλου δίχως εκ νέου παραίτηση...

Οπότε δυναται να είναι η πρώτη Αντιπρόεδρος ΔΣ δίχως να είναι Δημοτική Σύμβουλος!!!


Εδώ πρόκειται για κάτι πολύ ιδιαίτερο, απίστευτο θα λέγαμε.

Τόσο ευήθεια στις μέρες μας ή υπάρχει κάποιο πονηρό ή και βρώμικο τέχνασμα από πίσω από όλα αυτά;
 
Ας απαντήσουν οι σχεδιαστές τους...

Υ.Γ Συνήθως, όταν κάποιος παραιτείται πρέπει πρώτα να αντικατασταθεί κι ακολούθως συγκροτείται το σώμα (ολόκληρο κι όχι ακρωτηριασμένο) και για να συνεδριάσει και για να κάνει τις επιλογες του,  εδώ όλα δείχνουν πως θα χρειαστεί να γίνουν εκλογές εκ νέου....



«Είμαστε η μοναδική χώρα που δεν γιορτάζει την απελευθέρωσή της»

“  Στις 12 Οκτώβρη του 1944, απελευθερώθηκε η Αθήνα από τους Γερμανούς, όμως «είμαστε η μοναδική χώρα στον κόσμο που δεν γιορτάζει την απελευθέρωση της» τόνισε η ιστορικός Τασούλα Βερβενιώτη στην Κρυσταλία Πατούλη, συμμετέχοντας στον δημόσιο διάλογο του tvxs, και μιλώντας παράλληλα για τα ιστορικά γεγονότα, την συγκεκριμένη ημερομηνία, την Εθνική Αντίσταση, αλλά και το ανέγγιχτο τραύμα του εμφυλίου που φαίνεται να είναι η αιτία της… αμνησίας για μία μέρα σαν κι αυτή. ”
Στις 12 Οκτώβρη του 1944, απελευθερώθηκε η Αθήνα από τους Γερμανούς, όμως «είμαστε η μοναδική χώρα στον κόσμο που δεν γιορτάζει την απελευθέρωση της» τόνισε η ιστορικός Τασούλα Βερβενιώτη στην Κρυσταλία Πατούλη, συμμετέχοντας στον δημόσιο διάλογο του tvxs, και μιλώντας παράλληλα για τα ιστορικά γεγονότα, την συγκεκριμένη ημερομηνία, την Εθνική Αντίσταση, αλλά και το ανέγγιχτο τραύμα του εμφυλίου που φαίνεται να είναι η αιτία της… αμνησίας για μία μέρα σαν κι αυτή.

Τι συνέβη το 1944 σαν σήμερα;

Ξεκίνησαν τρομακτικές διαδηλώσεις με τον κόσμο στους δρόμους να γιορτάζει την απελευθέρωση. Υψώθηκαν γαλανόλευκες, αλλά και σημαίες κόκκινες, με σφυροδρέπανα, όπως και αμερικάνικες και αγγλικές. Ειδικά για τους Άγγλους είχαν αναρτηθεί πανό, που έγραφαν «Welcome», από το ΕΑΜ/ΚΚΕ που είχε συλλογική ηγεσία αλλά και τον Εθνικό Δημοκρατικό Ελληνικό Σύνδεσμο (ΕΔΕΣ) με επικεφαλή τον Ναπολέοντα Ζέρβα. Κι όμως, αυτή η χώρα δεν γιορτάζει τη μέρα της απελευθέρωσής της! Κάτι τέτοιο, δεν συμβαίνει σε καμία άλλη χώρα του κόσμου. Να γιορτάζεται, δηλαδή, η έναρξη ενός πολέμου όπως είναι η 28η Οκτωβρίου και όχι η μέρα της απελευθέρωσης.

Για ποιο λόγο, πιστεύεις, ότι δεν την γιορτάζουμε;

Διότι τον Οκτώβρη ακολουθεί σύντομα ο Δεκέμβρης. Ένας εμφύλιος. Οι σύμμαχοι, που στις 12 του Οκτώβρη καλωσορίζονταν με πανό, το Δεκέμβρη του ίδιου χρόνου συγκρούστηκαν με τον λαό και το ΕΑΜ (Εθνικό Απελευθερωτικό Μέτωπο) στη μάχη της Αθήνας, η οποία κράτησε 33 ημέρες και έληξε με τη συμφωνία της Βάρκιζας τον Φλεβάρη του ‘45, ως μία προσπάθεια για να αποφευχθεί ο εμφύλιος. Αλλά δεν αποφεύχθηκε. Δέκα χρόνια η χώρα ήταν σε συνεχείς πολέμους και εμφυλίους. Ποια κοινωνία μπορεί να αντέξει τέτοιο βάρος; Μέχρι σήμερα αυτός ο εμφύλιος είναι ένα τραύμα που δεν έχουν καν αγγίξει οι έλληνες, όχι μόνο δεν το έχουν διαχειριστεί.

Δηλαδή, δεν θέλουμε να θυμόμαστε την απελευθέρωση γιατί δεν θέλουμε να θυμόμαστε τον εμφύλιο;

Έτσι είναι. Οι δημοσιογράφοι τα λένε, μάλλον, πιο ωραία από τους ιστορικούς. Γι αυτό, αυτή η χώρα, αυτή η πόλη, δεν έχει μνήμη. Το ενωτικό κλίμα των πρώτων ημερών, άλλωστε, σκίαζε αυτή η διάσταση των αντιστασιακών οργανώσεων. Ήδη στη διάρκεια της Κατοχής, στα βουνά της Ηπείρου είχαν συγκρουστεί ο Ελληνικός Λαϊκός Απελευθερωτικός Στρατός (ΕΛΑΣ), το ένοπλο δηλαδή τμήμα του ΕΑΜ/ΚΚΕ με τον ΕΔΕΣ, αλλά και στις γειτονιές της Αθήνας όλο το ’44 ήταν καθημερινές οι συγκρούσεις όχι μόνο μεταξύ αντιστασιακών οργανώσεων και Ταγμάτων Ασφαλείας αλλά και ανάμεσα στις αντιστασιακές οργανώσεις.

Εν τω μεταξύ, η εμπειρία της Κατοχής είχε ριζοσπαστικοποιήσει μεγάλες κοινωνικές ομάδες που είχαν ενστερνιστεί αιτήματα και οράματα τα οποία δεν αφορούσαν μόνο την επάνοδο ή όχι του βασιλιά, αλλά έθεταν υπό αίρεση και την ίδια τη μορφή του καθεστώτος, με αίτημα να δημιουργηθεί και μια άλλη κοινωνία, πιο δίκαιη. Από την άλλη οι δυνάμεις που είχαν πλουτίσει στην διάρκεια του πολέμου, οι κατοχικοί νεόπλουτοι… όπως ήταν οι μαυραγορίτες κλπ., αλλά και το παλάτι, και οι Εγγλέζοι (η Ελλάδα με τις συμφωνίες των «μεγάλων» είχε αποδοθεί στη σφαίρα επιρροής των Δυτικών, αρχικά στους άγγλους), φοβηθήκανε ότι οι κομμουνιστές, οι οποίοι ήταν η πλειοψηφία στο ΕΑΜ, θα πάρουν την εξουσία. Και η αλήθεια είναι ότι είχαν μεγάλη δύναμη. Έτσι, ξεκίνησε η σύγκρουση. «Έφτανε ένα σπίρτο για να πάρει η Αθήνα φωτιά σαν ένα δοχείο μπενζίνα» έγραφε ο Γιώργος Θεοτοκάς στο ημερολόγιό του.

Κάποιοι λένε, ότι το ποσοστό των οπαδών του ΕΑΜ/ΚΚΕ άγγιζε το 70%. Είναι αλήθεια;

Δεν υπάρχουν ακριβή μετρήσιμα στοιχεία, αλλά και ένα 10% όταν είναι οργανωμένο και έχει πρόγραμμα με κοινωνική απήχηση μπορεί να πάρει την εξουσία.

Ποια ήταν τα γεγονότα έως και την απελευθέρωση της 12ης Οκτωβρίου;

Στην Ελλάδα, υπήρξε Κατοχή από το ’41 μέχρι το ’44. Στην αρχή του πολέμου ο κόσμος έμεινε άφωνος… αλλά στη συνέχεια οργανώθηκε η Εθνική Αντίσταση. Στο τέλος, ο πόλεμος θα έληγε πρώτα με την ήττα των Ιταλών που αποχώρησαν τον Σεπτέμβρη του ’43, και στη συνέχεια με τη νίκη των συμμάχων έναντι των Γερμανών στα διάφορα μέτωπα και την Αθήνα να απελευθερώνεται τον Οκτώβρη του ’44, ενώ το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου πολέμου, οριοθετείται το Μάη του 45 για όλες τις χώρες.

Έξι μέρες μετά την 12η Οκτωβρίου 1944, στις 18 Οκτωβρίου, δηλαδή, έφτασε στην Αθήνα και η κυβέρνηση Εθνικής Ενότητας με πρωθυπουργό τον Γεώργιο Παπανδρέου που μαζί με άλλους επίσημους ανέβηκε στην Ακρόπολη και ύψωσε την ελληνική σημαία. Στην κυβέρνηση αυτή, συμμετείχαν τόσο οι παλιοί πολιτικοί που είχαν καταφύγει στη Μέση Ανατολή όσο και η μεγαλύτερη αντιστασιακή οργάνωση, το Εθνικό Απελευθερωτικό Μέτωπο (ΕΑΜ), ένας συνασπισμός μικρών κομμάτων όπου τον πρώτο ρόλο έπαιζε το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας (ΚΚΕ).

Πώς βρήκε την Αθήνα και την Ελλάδα το τέλος της Κατοχής;

Ρημαγμένες. Ο πόλεμος όμως δεν είχε τελειώσει με την αποχώρηση των στρατευμάτων κατοχής. «Τα παιδιά πρέπει να μάθουν την ιστορία μας και να μάθουν να αγωνίζονται. Γιατί, εκτός του ότι δεν γνωρίζουν πως ήταν πανελλαδική η αντίσταση ενάντια στους κατακτητές δεν γνωρίζουν ότι απελευθερωθήκαμε ουσιαστικά μόνοι μας. Η βοήθεια, απ’ έξω, ήταν μηδαμινή» αυτό τόνιζε πάντα η αντιστασιακή μαχήτρια Μαρία Μπέικου, που εργάστηκες μαζί της επί 10 χρόνια για να ολοκληρωθεί το βιβλίο «Αφού με ρωτάτε, να θυμηθώ…». Το επανέλαβε συνεχώς και με μεγάλη αγωνία, ίσως τη μοναδική -θα έλεγα- που είχε πριν πεθάνει.

Τι έχεις να σχολιάσεις, γι αυτό, ως ιστορικός;

Κατ, αρχάς, ναι, στις σημερινές συνθήκες, οι νέοι επειδή τα βρήκαν εύκολα, δεν έχουν μάθει να αγωνίζονται. Και για να αγωνιστεί κάποιος σωστά έχει ανάγκη να ξέρει την ιστορία του.

Γιατί πρέπει να την ξέρει;

Διότι αν ξέρεις το παρελθόν, και τι κουβαλάς, κάνεις πιο σωστά τα βήματα στο μέλλον. Η ιστορία, το παρελθόν, είναι ένα βάρος που κουβαλάνε όλα τα άτομα, τα έθνη, οι κοινωνίες, κι αν ξέρουν τι βάρος κουβαλάνε, μπορούν να κάνουν τα βήματά τους στο μέλλον και να χειριστούν αυτό το μέλλον. Να ξέρουν αν το σανίδι που πατάνε, είναι γερό ή όχι.

Και σε ότι αφορά αυτό που έλεγε η Μπέικου για τα ίδια τα ιστορικά γεγονότα;

Η Μαρία Μπέικου τα είχε ζήσει όλα αυτά και όντως υπήρχε ένα τεράστιο κίνημα αντίστασης, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε, ότι ήμασταν μέρος των συμμαχικών δυνάμεων (Αγγλία, Γαλλία, Ρωσία). Εάν για παράδειγμα, οι Γερμανοί έπαιρναν το Στάλινγκραντ και νικούσαν την Σοβιετική Ένωση, πόσο θα μπορούσαν να αντέξουν και οι Έλληνες; Βέβαια με την αντίσταση, έγιναν εκτός των άλλων και πάρα πολύ σημαντικές μάχες, ειδικά όταν αποχωρούσαν οι γερμανοί και στο διάβα τους κατέστρεφαν ότι μπορούσαν. Και λέω ότι μπορούσαν, διότι όσοι ήταν στην αντίσταση με τον ΕΛΑΣ αγωνίστηκαν και κατάφεραν όντως, να μην τα καταστρέψουν όλα. Για παράδειγμα, η μάχη της Ηλεκτρικής ήταν πολύ σημαντική και αν δεν την κέρδιζε ο ΕΛΑΣ οι Αθηναίοι δεν θα είχαν ρεύμα να ζήσουνε…

Πόσοι περίπου ήταν στην αντίσταση; Υπάρχουν σήμερα στοιχεία;

Σε 7 εκατομμύρια κόσμο που ήταν τότε η Ελλάδα; Τα στοιχεία είναι αντικρουόμενα. Η πιο μεγάλη αντίσταση ήταν το ΕΑΜ (Εθνικό Απελευθερωτικό Μέτωπο), το οποίο είχε ένα στρατιωτικό σκέλος τον ΕΛΑΣ (Εθνικός Απελευθερωτικός Στρατός), είχε μία νεολαία την ΕΠΟΝ (Εθνική Πανελλήνια Οργάνωση Νέων) και μία οργάνωση κοινωνικής πρόνοιας που ήταν η Εθνική Αλληλεγγύη. Λένε ότι η ΕΠΟΝ είχε 800.000 μέλη και στην Αλληλεγγύη βάζουν 1.000.000. Δεν υπάρχουν όμως χαρτιά, δεν γράφονταν πουθενά, γιατί υπήρχε και ο φόβος, μήπως κάποιος τα βρει.

Στον ΕΛΑΣ, στα βουνά, δεν ξέρουμε πόσοι ήταν;

Αν μετρήσεις και τον εφεδρικό ΕΛΑΣ, με τις πιο αισιόδοξες εκτιμήσεις ήταν 120.000.

Συνολικά, δηλαδή, ποιο μπορούμε να πούμε ότι ήταν το ποσοστό των ενεργών αντιστασιακών;

Δεν ξέρουμε σίγουρα, αλλά υπάρχουν και οι followers που λέμε στα αγγλικά, εκείνοι που ακολουθούσαν όσους αντιστέκονταν. Για παράδειγμα, μπορεί σε ένα χωριό να ήταν τρία μέλη στο ΕΑΜ, όπου αν ήταν ευυπόληπτα μέλη της κοινωνίας, όλο το χωρίο έκανε ότι έλεγαν. Δεν είναι εύκολο να μετρήσεις τα νούμερα. Και επίσης, είναι και ποιους θα συμπεριλάβεις. Ας πούμε, τα παιδιά τα οποία ήταν οι ταχυδρόμοι στον ΕΛΑΣ θα τα συμπεριλάβεις;

Αν δεν αγωνίζονταν ενάντια στον κατακτητή οι Έλληνες, τι θα γινόταν πιστεύεις;

Δεν μπορούμε να πούμε ότι διώξαμε μόνοι μας τους Γερμανούς. Ήταν τα μέτωπα, όπως είπαμε, στο Στάλινγκραντ, τα μέτωπα στην Αφρική. Δηλαδή, δεν μπορώ να το πώ, εγώ, ως ιστορικός αυτό. Η Μαρία Μπέικου μπορεί να το πει. Βέβαια, ήταν πολύ σημαντικό που υπήρχε εθνική αντίσταση. Όταν ο λαός αντιστέκεται απέναντι σε μία εξουσία, η οποία του αφαιρεί τα όποια ανθρώπινα δικαιώματα, αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό. Η αντίσταση δίνει αξιοπρέπεια στον άνθρωπο. Επιπλέον έδωσε στοιχεία αλληλεγγύης στην κοινωνία, ή τουλάχιστον στις οργανώσεις τις αντιστασιακές, του ίδιου χώρου. Ξέρεις, όμως, τι μου είπε σήμερα μια γειτόνισσα μου, η κυρία Νίνα; «Εγώ πέρασα και Κατοχή και Εμφύλιο. Τώρα είναι χειρότερα κορίτσι μου». της λέω «Γιατί είναι χειρότερα;» και μου απαντά «Γιατί τότε λέγαμε θα τελειώσει ο πόλεμος. Τώρα τι θα πούμε;».

Είχαν, δηλαδή, μια ελπίδα…

Ναι. Μια ελπίδα ότι μετά το τέλος του πολέμου θα γίνει καλύτερη η κοινωνία.

Γι αυτό και αγωνίζονταν.

Γι αυτό. Ενώ σήμερα, δεν έχεις ελπίδα. Είμαστε χειρότερα από την Κατοχή τώρα. πηγή: tvxs.gr

11.10.13

"Άνθρωποι, Χρώμα+Σίδερο" στο Πέραμα στη ζώνη...

Πρόγραμμα παράλληλων εκδηλώσεων

Παρασκευή 11 Οκτωβρίου 7.30 μ.μ. Εγκαίνια της έκθεσης «Άνθρωποι -Χρώμα + Σίδερο 7» 9.00 μ.μ. Συναυλία με το συγκρότημα «Υπεραστικοί».

Σάββατο 12 Οκτωβρίου 6.30 μ.μ.: Συζήτηση για την Ανεργία. Οι θέσεις του ταξικού συνδικαλιστικού κινήματος για την αντιμετώπισή της και την οργάνωση της πάλης. 8,30 μ.μ.: Το θεατρικό έργο του Μαξ Φρις «Ο Μπίντερμαν και οι εμπρηστές» από τη ομάδα «Εκτός Σχεδίου».

Κυριακή 13 Οκτωβρίου 8.30 μ.μ. «Το φασισμό βαθιά κατάλαβέ τον. Δε θα πεθάνει μόνος. Τσάκισέ τον» Συναυλία με τους: Μανόλη Ανδρουλιδάκη, Ρίτα Αντωνοπούλου, Χρήστο Θηβαίο, Kollektiva, Γιάννη Λάρδη – Γεωργία Λάμπρη, Βασίλη Λέκκα, Αφροδίτη Μάνου, Γιώργο Μεράντζα, Μίλτο Πασχαλίδη, Γιώργο Σαρρή

Τετάρτη 16 Οκτωβρίου 7.00 μ.μ. Προβολή ταινίας 8.00 μ.μ. Ο Γρηγόρης Νικολόπουλος και οι «Μαγικοί Καθρέφτες» στα ''τραγούδια των ανθρώπων''

Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 8.00 μ.μ. Συναυλία: Ο Βασίλης Βασιλάτος και «Ιστορίες για Κρουστά».

Σάββατο 19 Οκτωβρίου 8.00 μ.μ. Θεατρική σπονδυλωτή σάτιρα «Ο τροχός της Ιστορίας».

Κυριακή 20 Οκτωβρίου 6.00 μ.μ. Συζήτηση «Τέχνη και Εργατική Τάξη. Η Πολιτιστική Μορφωτική Δραστηριότητα των συνδικάτων συστατικό στοιχείο της ανασυγκρότησης του εργατικού κινήματος». 8.00 μ.μ. Μουσικό αφιέρωμα στο Εργατικό Τραγούδι, με τον Στέφανο Ψαραδάκο 9.00 μ.μ. Μουσικό αφιέρωμα στον ποιητή των ναυτικών, Νίκο Καββαδία

ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ: Σάββατο 12 και 19 Οκτωβρίου και Κυριακή 13 και 20 Οκτωβρίου 11.00 π.μ- 1.00 μ.μ. . Δημιουργικά Εργαστήρια για παιδιά: Ζωγραφική, Θεατρικό παιγνίδι Κυριακή 13 Οκτώβρη , 11.00 π.μ. Θέατρο: «Ένας παράξενος Μουσικός» από την ομάδα «Τρομπετίνι».

Εγκαίνια: Παρασκευή 11 Οκτωβρίου, ώρα 7.30µ.µ.
Ώρες λειτουργίας: Καθημερινά 12.00π.µ. - 9.00µ.µ.

Παραίτηση Δημοτικού Συμβούλου

και φοβάμαι...

Φοβερός Τάσος Αθανασίου,  σκίτσο του στην Αυγή.

Πόλεμος είναι να γένει

10.10.13

Μπουκαλακιδες

Κάτι μάγκες με μπουκάλες απέναντι στα ψαράκια...

Σάββατο στο Πέραμα, Κυριακή στο Κερατσίνι


Κάλεσμα στην αντιφασιστική πορεία του Σαββάτου και σε εκδήλωση για τη Μάχη της Ηλεκτρικής την Κυριακή, από την Πρωτοβουλία Πολιτών Περάματος ενάντια στον φασισμό:

- ΣΑΒΒΑΤΟ 12 ΟΚΤΩΒΡΗ ΣΤΙΣ 12 ΤΟ ΜΕΣΗΜΕΡΙ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΗΡΩΩΝ. ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΚΑΙ ΠΟΡΕΙΑ ΣΤΟ ΠΕΡΑΜΑ.

- ΚΥΡΙΑΚΗ 13 ΟΚΤΩΒΡΗ ΣΤΙΣ 12 ΤΟ ΜΕΣΗΜΕΡΙ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΕΥΓΕΝΕΙΑΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΣΤΟ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ. ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ ΠΟΡΕΙΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΣΤΟ ΜΝΗΜΕΙΟ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ.

Ονειρευόμαστε μια κοινωνία δικαιοσύνης, αλληλεγγύης, δημοκρατίας και ελεύθερων πολιτών.

Ο φασισμός και οι νεοναζί επιδιώκουν μια ανελεύθερη κοινωνία της βίας, του τρόμου και των εγκλημάτων κατά της ανθρωπότητας. Κι όμως, εμφανίζονται ως οι νέοι σωτήρες που θα μας σώσουν από τους παλιούς…

Όσοι πίστεψαν πως αυτοί οι εγκληματίες μπορούν να εκφράσουν τη δίκαιη αγανάκτησή μας για την καταστροφή της ζωής μας, την πείνα, την ανεργία, την εξαθλίωση που μας οδήγησαν οι μνημονιακές βάρβαρες πολιτικές, τώρα μπορούν να καταλάβουν περί τίνος πρόκειται. Τώρα, μετά τις δολοφονίες του Σαχτζάτ Λουκμάν, του Παύλου Φύσσα και τις κακοποιήσεις εκατοντάδων πολιτών , οι μάσκες έπεσαν.

Καθημερινά αποκαλύπτεται τα αποκρουστικό πρόσωπο του φασισμού και ο ρόλος της εγκληματικής συμμορίας της Χρυσής Αυγής.

ΦΤΑΝΕΙ ΩΣ ΕΔΩ!

Κανείς δεν έχει δικαίωμα με την ανοχή του ή ακόμα χειρότερα με την ενεργή στήριξή του να οπλίζει το χέρι των δολοφόνων. Τώρα πια κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί πως δεν ήξερε ή δεν κατάλαβε.

Όλοι μας είμαστε θύματα της κοινωνικής και οικονομικής καταστροφής που επιφέρει η καπιταλιστική βαρβαρότητα των μνημονίων της τρόικας και της κυβέρνησης.

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟ ΦΑΣΙΣΜΟ

7.10.13

Ν.Μπογιόπουλος: Ναζιστική κι εγκληματική συμμορία η ΧΑ

Την άποψη ότι το κράτος λειτουργεί πολύ καλά όταν το θέλει και ότι η υπόθεση της Χρυσής Αυγής πρέπει να αντιμετωπιστεί πρωτίστως πολιτικά γιατί πολιτικές είναι οι προεκτάσεις της και όχι επιχειρησιακές ή δικαστικές , εξέφρασε μιλώντας στο ράδιο 9,84 και το Γιώργο Σαχίμη ο Δημοσιογράφος Νίκος Μπογιόπουλος.

''Αυτή η ναζιστική εγκληματική συμμορία , πρέπει να αντιμετωπιστεί και να καταδικαστεί πολιτικά'' είπε.

5.10.13

Ο Δρίτσας ο προφήτης κι ο Παυλόπουλος ο αθώος...

Αυτό είναι ένα παλιότερο βίντεο...

2.10.13

ΠΑΙΑΝΔΡΟΣ


Ο ΠΑΙΑΝΔΡΟΣ από το THE WALL - "ΕΜΠΡΟΣ ΣΤΟΝ ΕΤΣΙ ΠΟΥ ΧΑΡΑΞΕ Ο ΤΕΤΟΙΟΣ"

1.10.13

Είδαμε το φως μας ξαφνικά. Άναυδος έμεινα, έκπληκτος. Πλάκα κάνω!


Πουλικάκος σε Πρετεντέρη: "Δεν τους ξέρατε;" από CDemo83 "

Ο κ. Βορίδης αντικατέστησε τον Μιχαλολιάκο στην ΕΠΕΝ.
Με καλέσατε σε μια φάρσα, σε βάρος του λαού... ", δήλωσε ο Δημήτρης Πουλικάκος μιλώντας στην εκπομπή "Ανατροπή".

"Είδαμε το φως μας ξαφνικά. Άναυδος έμεινα, έκπληκτος. Πλάκα κάνω", είπε ο ίδιος. "Εσείς ο ίδιος τους καλούσατε το '95-'96". Απαντώντας στον γνωστό καλλιτέχνη, ο Γ. Πρετεντέρης ανέφερε "δεν τους ξέραμε τότε" για να λάβει την απάντηση , "τέτοια αθωότητα στις μέρες μας!".

Ο Μάκης Βορίδης που βρισκόταν στο πάνελ προσπάθησε να απαντήσει, λέγοντας "θέλετε να κουβεντιάσουμε για το ’80? Να κουβεντιάσουμε. Αλλά, νομίζω ότι πρέπει να μας απασχολήσει το σήμερα". "

Με καλέσατε σε μια κακιά φάρσα", είπε εκ νέου ο Δ. Πουλικάκος, αφήνοντας σαφείς αιχμές σχετικά με το κατά πόσο γνώριζαν άνθρωποι των ΜΜΕ τον πραγματικό χαρακτήρα της Χρυσής Αυγής και ειρωνευόμενος την "έκπληξη" πολλών για τις σημερινές αποκαλύψεις.

Ολόκληρη η εκπομπή της Δευτέρας, 30 Σεπτεμβρίου εδώ.

Η επίμαχη εκπομπή από τον ΑΝΤ1, Μάιος του 1995:
Μιχαλολιάκος, Πλεύρης, Παπάς με τον Γ Πρετεντέρη από CDemo83

Ο Οκτώβρης σημαία στα μπαλκόνια

korydallos above... kai kalon mina!

Εικόνα (λίγο παλαιότερη) άνωθεν από το μεγαλύτερο σκάνδαλο της χιλιετίας στη περιφέρεια Πειραιά;

Όποιος κάνει τον κόπο και ανέβει μία βόλτα είτε στα Πυροβολία είτε στα Γερμανικά (η προέκταση της οδού Καραβά από το εκεί δημοτικό προς το Σχιστό) θα δει πόσα εκατομμύρια κυβικά μπάζα έχουν προστεθεί στον χώρο...

Μετά ας αναλογιστεί γιατί δεν έχουμε Αθλητικό Κέντρο κι έχουμε χωματερή και μετά θα κατανοεί πολύ καλύτερα πόσοι και πόσο ψεύτες κυκλοφορούν εις την πόλη...

Επίσης θα διαπιστώσει πως υπάρχουν και δεξιά χέρια κάποιου όπου ως από θαύμα μετά από οκτώ χρόνια μουγκά σε αγαστή συνεργασία μαζί του απέκτησαν φωνή και ρίχνουν το ανάθεμα στον πρώτο.