6.3.14

Το μεγαλείο του αρχαίου θεάτρου με έδρα ....τον Κορυδαλλό...

Πριν λίγο καιρό το 2ο Λύκειο Κορυδαλλού πραγματοποίησε με πρωτοστάτες την κ.Ειρήνη Ιορδάνογλου (σ.σ καθηγήτρια ΠΕ08),τον διευθυντή του σχολείου κ.Μηνά Μαραγκό και πολλούς μαθητές με μεγάλη επιτυχία δύο παραστάσεις,την Εκάβη του Ευριπίδη και τις Εκκλησιάζουσες του Αριστοφάνη περνώντας το δικό τους μήνυμα για την παιδεία,τον πολιτισμό,το θέατρο,την θέληση και το όραμα.
Ο αρχισυντάκτης του "Voiotia Spy" είχε προσωπική πρόσκληση και παρακολούθησε τα δύο αυτά εξαίσια έργα μένοντας έκπληκτος από την οργάνωση της θεατρικής ομάδος,την ανταπόκριση του κοινού και......από το ταλέντο της 16χρονης μαθήτριας Κατερίνας Ευθυμίου στον ρόλο της Εκάβης, ερμηνεύοντας την ισάξια όπως η Κατίνα Παξινού και η Άννα Συνοδινού.

   Η εκδήλωση είχε την επιμέλεια και την οργάνωση της κ.Ε.Ιορδάνογλου καθηγήτριας του 2ου ΓΕ.Λ Κορυδαλλού.
Πρώτος στο βήμα ανέβηκε ο διευθυντής του σχολείου,ο κ.Μ.Μαραγκός αναφέρθηκε στην παιδεία και τον πολιτισμό, λέγοντας πως είναι δύο έννοιες αλληλένδετες βρίσκοντας την έκφραση τους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Στην συνέχεια επισήμανε πως η συμμετοχή των μαθητών σε μια θεατρική ομάδα,η ανάλυση των χαρακτήρων και νοημάτων ενός θεατρικού κειμένου βοηθάει την κατανόηση της ανθρώπινης φύσης και έτσι στην αυτογνωσία.Με αφορμή τον θάνατο του Λευτέρη Βογιατζή,(σ.σ.μεγάλος σκηνοθέτης,ηθοποιός) του οποίου το έργου είναι διαχρονικό, στην μνήμη του σημαντικού Έλληνα που έφυγε παρέθεσε ένα απόσπασμα από συνέντευξη του.
  Στην συνέχεια τον λόγο πήρε η υπεύθυνη καθηγήτρια του θεατρικού.Η κ.Ε. Ιορδάνογλου στον λογο της ανέφερε πως στα πλαίσια των ερευνητικών εργασιών ασχολήθηκαν με το αρχαίο δράμα και το ρόλο της γυναίκας στην κοινωνία κάνοντας ένα ταξίδι στο μακρύ παρελθόν με παρέα τον Ευριπίδη,τον Αριστοφάνη και άλλους τραγικούς συλλέγοντας πολύτιμες πληροφορίες για την ανάλυση και κατανόηση του ήθους των χαρακτήρων και του κειμένου.Συμπληρώνοντας τον λόγο της ανέφερε πως όλα αυτά τα χρόνια που ασχολείται με το σχολικό θέατρο ήταν πολλές οι φορές που η κόπωση και η αδιαφορία του εκπαιδευτικού μας συστήματος την ψυχανάγκασε να πει φτάνει.Τελειώνοντας έστειλε ένα μήνυμα 3 σειρών με πολλούς παραλήπτες...τα λόγια της....
* Κράτος,μη βγάζεις την τέχνη έξω από την διαδικασία της μάθησης!
Άκου μας! Είμαστε κι εμείς εδώ,μαθητές και δάσκαλοι.
ΜΗΝ ΜΑΣ ΣΤΕΡΕΊΣ ΤΗΝ <<ΝΑΎΛΑ>> ΓΙΑ ΤΈΤΟΙΟΥ ΕΊΔΟΥΣ ΤΑΞΊΔΙΑ...!
Περνώντας στα του θεάτρου δρώμενα, πλήθος κόσμου μαζεύτηκε στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του 2ου γυμνασίου Κορυδαλλού της δύο μέρες που έγινε η εκδήλωση.Με το υπεράριθμο κοινό να κλαίει με την ιστορία της Εκάβης και την ερμηνεία της από την ταλαντούχα μαθήτρια Κατερίνα Ευθυμίου και γέλασαν με την κωμωδία των εκκλησιαζουσών και τις φοβερές ατάκες τους.
Αρχίζοντας με το δράμα της Εκάβης όπου όλοι έμειναν άναυδοι από από την πλοκή και την ερμηνεία.Η νεαρή Κατερίνα Ευθυμίου(σ.σ Εκάβη) κατάπληξε το πλήθος παίζοντας συγκλονιστικά τον ρόλο της αφήνοντας το κοινό είτε με ανοιχτό το στόμα,είτε με δάκρυα στα μάτια περνώντας το συγκλονιστικό αυτό συναίσθημα.


Συνεχίζοντας με την πλοκή του δράματος που αρχίζει με το φάντασμα του Πολυδώρου(σ.σ.Τάσος Κανέλλος) να συστήνεται  και περιμένει να συναντήσει τη μητέρα του για να τον θάψει και να μην περιπλανιέται. Μας πληροφορεί  και για όνειρο που θέλει τον Αχιλλέα να ζητά θυσία μια κόρη του Πριάμου στον τάφο του.
Ακολουθεί είσοδος του χορού (σ.σ. Άννα Ηλιοπούλου, Σταυρίνα Βασιλάκη, Αντωνία Ντίνου, Άννα Κουκουνάκη, Ειρήνη Τσερμπή Γεωργία Σιδέρη, Μαίρη Κωνσταντακοπούλου,Άννα Χρήστου) που υποβαστάζει τη γριά Εκάβη(σ.σ. Κατερίνα Ευθυμίου) Ακολουθούν οι ανάπαιστοι της Εκάβης και του χορού. Στη συνέχεια ο Οδυσσέας(σ.σ Χάρης Βελδέκης) εμφανίζεται και ανακοινώνει  την απόφαση των Αχαιών να θυσιάσουν την Πολυξένη(σ.σ Κατερίνα Δαλιανίδου, κόρη της Εκάβης). Ακολουθεί   δραματικός διάλογος ανάμεσα στην Εκάβη και Οδυσσέα. Παρεμβαίνει και η Πολυξένη  που φυσικά δεν είναι μικρόψυχη. Ούτως ή άλλως η σκλαβιά είναι βαρύτερη απ' το θάνατο. Η Εκάβη αυτοπροσφέρεται να την αντικαταστήσει αλλά δεν γίνεται κάτι τέτοιο. Μετά το χορικό εμφανίζεται η κήρυκας Ταλθύβια(σ.σ Ξένια Γκόγκα) που φέρνει την σφαγμένη Πολυξένη για να την θάψουν. Της διηγείται τη θυσία. Η ευγενική στάση της κοπέλας προκάλεσε το θαυμασμό των Αχαιών.
Η Εκάβη στέλνει τη θεράπαινα(σ.σ.Σοφία Θρουβάλα) να φέρει νερό να πλύνουν το πτώμα της Πολυξένης.  Στο γιαλό βρίσκει το πτώμα του Πολύδωρου.  Η Εκάβη συγκλονίζεται. Ο πόνος της είναι άμετρος. Σχεδίαζει την εκδίκηση. Ακολουθεί σκηνή με τον Αγαμέμνονα(σ.σ Πάρη Γαλάνη) και την Εκάβη.  Ο Αγαμέμνονας τη συμπονά και της παρέχει την προστασία του. Καλεί τον Πολυμήστορα(σ.σ Δημήτρης Μπλέντζος) και τα παιδιά του στη σκηνή της. Εκεί γυναίκες σκοτώνουν τα παιδιά του και τυφλώνουν τον ίδιο. Τότε εμφανίζεται στους Αχαιούς τυφλός και την κατηγορεί. Ο Αγαμέμνονας αθωώνει την Εκάβη επειδή δεν άρχισε την ωμότητα, αλλά ανταπέδωσε σε κείνον που την άρχισε... Επίσης αξίζει να αναφέρουμε τους παρακάτω ρόλους όπου την κορυφαία Α' την ενσάρκωσε η Άννα Ηλιοπούλου,την κορυφαία Β' η Σταυρίνα Βασιλάκη,τον στρατιώτη Α' ο Τάσος Κανέλλος, τον στρατιώτη Β' ο Ηλίας Κελεσίδης,τον υπηρέτη Α' ο Γιώργος Πουλαντζακίδης και τον υπηρέτη Β' ο Δημήτρης Βασιλάκης.
Περνώντας στο άλλο έργο οι «Εκκλησιάζουσες» οι οποίες παραμένουν, ωστόσο, μία ακόμα πολιτική κωμωδία-σάτιρα, από τις χαρακτηριστικές του Αριστοφάνη, στην οποία για άλλη μια φορά - μετά τη "Λυσιστράτη" - τάσσεται υπέρ των γυναικών. Η πρωταγωνίστρια του έργου, η δυναμική και κατεργάρα Πραξαγόρα,(σ.σ. Ιωάννα Σωτηροπούλου) είναι εκείνη που θα αναλάβει τα ηνία της γυναικείας επανάστασης, όχι με σκοπό την επαναφορά σε πρότερες καταστάσεις, αλλά με μοναδικό στόχο την αλλαγή ολόκληρης της Αθηναϊκής Δημοκρατίας.
    Η πανούργα, λοιπόν, Πραξαγόρα μεταμφιέζεται σε άνδρα, μαζί με όλες τις γυναίκες της Αθήνας και η γυναικεία πομπή φτάνει ως την Εκκλησία του δήμου στην οποία οι γυναίκες δεν είχαν δικαίωμα ψήφου και ψηφίζουν νόμο, σύμφωνα με τον οποίο η εξουσία περνά στα χέρια των γυναικών. Κάτι που φέρνει κυριολεκτικά τα πάνω κάτω, καθώς οι γυναίκες είναι έτοιμες να επιβάλλουν εκτός από την περιουσιακή και την ερωτική κοινοκτημοσύνη.
Στο έργο αυτό έπαιξαν,στον ρόλο της Πραξαγόρα η Ιωάννα Σωτηροπούλου,του Βλέπυρου ο Νίκος Τουνουσίδης,του Χρέμη ο Χάρης Βελδέκης,του γείτονα ο Γιώργος Πουλαντζακίδης,την γυναίκα Α' η Σάρα Τζούφη, την γυναίκα Β' η Βάλια Μουλινού και την γυναίκα Β' ο Γιώργος Πουλαντζακίδης.
Φυσικά, πίσω από την σκηνή υπήρχαν άνθρωποι οι οποίοι ήταν υπεύθυνοι ώστε να πάνε όλα μια χαρά,ένα μεγάλο μπράβο στην κ.Ειρήνη Ιορδάνογλου η οποία ήταν υπεύθυνη για την σκηνοθεσία,τα σκηνικά και τα κοστούμια,τις κ.Ίρις Νικολάου και Μαρίλια Τασχουνίδου για την υπέροχη μουσική υπόκρουση και στα δύο έργα,τον κ. Σερέτη Δημήτρη για τον φωτισμό, την Ιωάννα Τσούκου η οποία ήταν υπεύθυνη για τον χορό καν-καν,τον Ανδρέα Χαντζηπαρίση για τον χειρισμό του ήχου, τις Χαρά Φλάμου και Στέλλα Τσελεντή οι οποίες ήταν φροντιστές σκηνής και τον κ.Θανάση Κουβούσης ο οποίος βοήθησε τους νεαρούς ηθοποιούς και την κ.Ιορδάνογλου να βγει ένα ωραίο αποτέλεσμα.Το Blogspot μας θα ήθελε να ευχαριστήσει τον κ.Νικία Αλεξανδρή ο οποίος μας προμήθευσε με πολλες υπέροχες φωτογραφίες είτε είναι τραβηγμένες κατά την διάρκεια την παραστάσεων είτε στα παρασκήνια και μας έδωσε την άδεια να τις δημοσιεύσουμε στο ιστολόγιο.Επίσης θα θέλαμε να ευχαριστούμε τους υπεύθυνους για την πρόσκληση και τα παιδιά για αυτή την υπέροχη αυτή βραδυά που μας χάρισαν αποδεικνύοντας μας περίτρανα ότι παίζοντας μαζί ,συντονισμένα, με θέληση και αγάπη ποιοτικό θέατρο το πανάρχαιο ρητό « Ισχύς εν τη ενώσει »






















































  πηγή: voiotia spy