Το 2007 έγινε ένα ναυτικό ατύχημα που κατέληξε σε ναυάγιο...
Μάλιστα για όσους θυμούνται η εταιρία δεν δέχθηκε την βοήθεια των ικανότερων ρυμουλκών της χώρας (ALEXANDER τότε της PETROLA) κι έτσι επέστρεψαν στο Πειραιά...
Το πλοίο είχε πάρει νωρίς κλήση, όμως είχε σταθεροποιηθεί πλήρως για ώρες αλλά την νύχτα (μαύρη η νύχτα....) κάποιοι αποφάσισαν την ρυμούκληση και κάπως κόπηκε ένας κάβος και πάλι κάπως βρέθηκε στο βαθύθτερο σημείο και πάλι κάπως άρχισε να πέρνει νερά και κάπως κάπως το πλοίο βυθίσθηκε (στα βαθιά ώστε να μην ανελκησθεί και υπάρχουν έξοδα...) και βύθισε μαζί του την Σαντορίνη στην ρύπανση και την ελληνική σημαία κρουαζιέρας στα τάρταρα....
Θυμάστε τι έλεγαν τα γνωστά κολόκάναλα για τον χαμένο Γάλλο;;;
Λοιπόν αν ένα πλοίο "σωθεί" υπάρχουν έξοδα...
Αν πάει άπατο υπάρχουν "αποζημιώσεις" από τις ασφαλιστικές....
Υ.Γ. Σήμερα 28/12/14 πολύ κοντά στο υπό κίνδυνο Ε/Γ-Ο/Γ NORMAN ATLANTIC βρίσκεται το σωστό πλοίο MED DIECI αλλά αν δεν το καλέσει κάποιος δεν θα πάει.... γιατί δεν μπορεί να πάει (ναυτικό δίκαιο).
Υ.Γ. ΙΙ θυμάστε τα πλοία της θυγατρικής ΛΑΝΕ και της μαμάς ΑΝΕΚ πόσο γρήγορα είχαν πάει στον Λίβανο με ναύλα εκατομμυρίων τη μέρα;;;
9/12/14, Εισαγγελική παρέμβαση για μερική αναίρεση της απόφασης για το Sea Diamond
Ο αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου Δημήτρης Δασούλας πρότεινε στο Ποινικό Τμήμα του Ανωτάτoυ Δικαστηρίου να αναιρεθεί εν μέρει η απόφαση του Τριμελούς Εφετείου Πειραιά με την οποία καταδικάστηκαν για πλημμελήματα τρία άτομα για το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond της εταιρείας Louis Cruises, που βυθίστηκε το 2007 στη θαλάσσια περιοχή της Καλντέρας, στη Σαντορίνη.
Υπενθυμίζεται ότι από το Τριμελές Εφετείο Πειραιά καταδικάστηκαν ο πλοίαρχος του κρουαζιερόπλοιου σε 5 χρόνια φυλάκισης και χρηματικό πρόστιμο 60.000 ευρώ ως αποζημίωση λόγω ηθικής βλάβης προς το Δήμο Θήρας και το Λιμενικό Ταμείο.
Επίσης καταδικάστηκε ο γενικός διευθυντής επιχειρήσεων στόλου της εταιρείας Core Marine Limited (υπό την τεχνική διαχείριση της οποίας ήταν το Sea Diamond, ως θυγατρική της Louis Cruises) σε ποινή φυλάκισης 3 ετών και σε χρηματικό πρόστιμο 60.000 ευρώ ως αποζημίωση λόγω ηθικής βλάβης προς το Δήμο Θήρας και το Λιμενικό Ταμείο.
Ακόμη, καταδικάστηκε ο ανθυποπλοίαρχος του Sea Diamond σε ποινή φυλάκισης 26 μηνών.
Όλοι οι καταδικασθέντες άσκησαν αναίρεση κατά της εφετειακής απόφασης.
Σήμερα, ο αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου κ. Δασούλας πρότεινε την εν μέρει αναίρεση της Εφετειακής απόφασης, επισημαίνοντας ότι στην εφετειακή απόφαση δεν υπάρχει ειδική και εμπεριστατωμένη αιτιολογία, ως αναφορά στην απόρριψη του πορίσματος πραγματογνωμοσύνης που απέδιδε ως αίτιο την μη αποτύπωση στον χάρτη του σημείου που προσέκρουσε το πλοίο.
Παράλληλα, ο αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου ανέφερε ότι υπάρχει στην εφετειακή απόφαση ασαφής και αντιφατική αιτιολογία ως προς τις ευθύνες του διευθυντή επιχειρήσεων στόλου της επίμαχης εταιρείας, ενώ πρότεινε να αναιρεθεί εν μέρει η εφετειακή απόφαση για ορισμένες κατηγορίες -πράξεις που αφορούν τον πλοίαρχο και τον υποπλοίαρχο (διατάραξη υδάτινης συγκοινωνίας, κ.λπ.).
Αντίθετα, ο κ. Δασούλας, πρότεινε να απορριφθεί η αναίρεση κατά το σκέλος που αφορά την ρύπανση και την παράλειψη διάσωσης ναυτιλιακών εγγράφων, καθώς είναι νόμιμα αιτιολογημένες.
Το Τμήμα του Αρείου Πάγους επιφυλάχθηκε να εκδώσει την απόφασή του.
Να σημειωθεί ότι κατά την ακροαματική διαδικασία στον Άρειο Πάγο επισημάνθηκε ότι το 2015 παραγράφονται τα αδικήματα.