11.10.11

Tony Pashos, ο κορυδαλλιώτης γίγαντας του NFL

O Αντώνης Πάσχος μεγαλώνοντας στο Σικάγο σε οικογένεια Ελλήνων λάτρεψε από πολύ μικρός τη μυθολογία. Ο ήρωας των παιδικών χρόνων του ήταν ο Ηρακλής και από αυτόν λέει ότι παίρνει δυνάμεις πριν μπει στο γήπεδο για να... τσακίσει τους αντιπάλους του.

Ο Πάσχος παίζει αμερικανικό ποδόσφαιρο στους Cleveland Browns και είναι ένας από τους πιο ακριβοπληρωμένους παίκτες του NFL, της μεγαλύτερης επαγγελματικής λίγκας των ΗΠΑ. Μίλησε αποκλειστικά στην «Espresso της Κυριακής».
Γνωστός στην Αμερική ως Tony Pashos αγωνίζεται στο NFL από το 2003 και δηλώνει υπερήφανος Έλληνας. Αμφότεροι οι γονείς έχουν ελληνική καταγωγή, οπότε σε παιδική ηλικία ο Πάσχος βρισκόταν στην χώρα μας κάθε καλοκαίρι, όπως εξηγεί στην «Espresso της Κυριακής»:
«Ο πατέρας μου είναι από τον Κορυδαλλό. Κοντά στις φυλακές είναι το πατρικό μου. Η μητέρα μου είναι από την Κρήτη. Τις Καλύβες. Εκεί πηγαίναμε πιο συχνά. Στην Αμερική δεν βλέπεις θάλασσα, οπότε τα καλοκαίρια καθόμασταν δυο-τρεις εβδομάδες στην Αθήνα και μετά στην Κρήτη για το υπόλοιπο καλοκαίρι. Στο χωριό του παππού».

«Ο Μάικλ Τζόρνταν ήταν το μεγάλο πρότυπο μου. Μεγαλώνοντας στο Σικάγο, το μόνο που άκουγες ήταν για τον Μάικλ. Πριν ασχοληθώ με το φούτμπολ έπαιζα μπάσκετ στην ορθόδοξη εκκλησία. Εκεί μας έστελναν οι γονείς μου. Έπαιζα και ποδόσφαιρο, και μπέιζμπολ. Όμως όταν πήγα στο γυμνάσιο, είδαν ότι είμαι αναπτυγμένος και με ρώτησαν αν θέλω να παίξω φούτμπολ. Έτσι άρχισε η επαφή μου με το άθλημα. Δεν ήμουν ο καλύτερος, αλλά είχα όρεξη για δουλειά».

Και εξήγησε γιατί οι Έλληνες του Σικάγο βρίσκονται πάντα στο πλευρό του:
«Αντιπροσωπεύω όλους τους Έλληνες. Την Εκκλησία μου. Το καταλαβαίνω κάθε φορά που γυρνάω στο Σικάγο για να δω τους γονείς μου. Βλέπω πόσο περήφανοι είναι αυτοί, αλλά και η ελληνική κοινωνία της πόλης. Βροντοφωνάζω παντού ότι είμαι Έλληνας. Οι συμπαίκτες μου ξέρουν ότι είμαι Έλληνας. Είμαι υπερήφανος για την καταγωγή μου».

Τέλος, μοιράστηκε τις… πανηγυρικές του εμπειρίες, οι οποίες προκλήθηκαν από την νίκη των Ελλήνων σε βάρος των Η.Π.Α. στο Μουντομπάσκετ του 2006:
«Έκανα πλάκα στους Αμερικανούς, όταν έχασαν από την Ελλάδα στο Παγκόσμιο της Ιαπωνίας. Μπήκα στα αποδυτήρια, έπαιζα στους Ρέιβενς τότε, και τους τρέλανα στο δούλεμα. Δεν κρύβεται η περηφάνια του Έλληνα».

Πηγή κι όλο ο άρθρο στην espesso