Στον Κορυδαλλό γίνονται δίκες εδώ και δεκαετίες, όπως η "Δίκη της χούντας" το 1975.... ...όμως κάπος ξαφνικά και όψιμα, βέβαια, ο Δήμαρχος Κορυδαλλού αντιλήφθηκε τις δίκες αυτές στην πόλη μας...
...κι έτσι πρόσφατα έστω και προσχηματικά στον γολγοθά της προβολής υπάρχει αντίδραση σε μία ανηπόφορη και άκρως δύσκολη κατάσταση για την πόλη μας... (εδώ μην ξεχνάμε πως ο ίδιος Δήμαρχος που σήμερα δείχνει να αντιλαμβάνεται τον κίνδυνο από τις φυλακές δίπλα στα σχολεία της πόλης είναι ο ίδιος που πήγαινε τα παιδάκια του Δημοτικού στις φυλακές με τυμπανοκρουσίες και που μας έλεγε με δελτία τύπου πως οι φυλακές άδειασαν και τις περιπάτησε μαζί με τον Υπουργό της ΝΔ κ. Χατζηδάκη.. κι ύστερα ... κι ύστερα έφτασαν οι νέες φυλακές υπερυψιλής ασφάλειας... Υ.Γ. Οικοδομική άδεια έχουν;;;).
Ακολουθεί το ρεπορτάζ από την "Εφημερίδα των Συντακτών" με συντάκτες: Μάνος Τσαλδάρης, Αντα Ψαρρά που αφορά "Ερχονται ηχηρές διώξεις για το «Noor One»" και φυσικά και την πόλη του Κορυδαλλού....
Φαίνεται ότι η ανάγκη να δημιουργηθεί ένας κατάλληλος χώρος για πολυπληθείς δίκες είναι πλέον επιτακτική. Η πληθώρα εγκληματικών οργανώσεων στην Ελλάδα και η εξάρθρωσή τους επιβάλλουν δικαστικές αίθουσες τύπου... αμφιθεάτρου. Φυσικά αυτό προϋποθέτει να φτάνουν οι δίκες αυτές κάποτε στο ακροατήριο, να προχωράει απρόσκοπτα η εκδίκαση χωρίς συνεχείς αναβολές και διακοπές, με τη δικαστική εξουσία να αποδεικνύει εμπράκτως στους πολίτες ότι επιμένει στην απόδοση δικαίου.
Αλλη μια μεγάλη υπόθεση πολλών και «μαύρων» εκατομμυρίων φαίνεται ότι φτάνει πλέον κοντά στην ακροαματική διαδικασία. Οπως συχνά συμβαίνει σε υποθέσεις που αφορούν πολλά εκατομμύρια ευρώ και μεγάλα δίκτυα παρανομίας, τους κατηγορουμένους συντρέχουν μεγάλα δικηγορικά γραφεία, των οποίων οι συνεργάτες έχουν τη νομική επάρκεια να οδηγήσουν στην καλύτερη δυνατή ποινική μεταχείριση. Στη συγκεκριμένη μάλιστα υπόθεση της εγκληματικής οργάνωσης που μετέφερε με πλοίο δύο τόνους ηρωίνη, στην οποία ενεπλάκησαν διεθνείς και ελληνικές αρχές, οι αμερικανικές αρχές φέρεται να δήλωσαν εντυπωσιασμένες «για τους ακριβοπληρωμένους δικηγόρους που σπεύδουν να αναλάβουν την υπεράσπιση των κατηγορουμένων».
Το χρονικό
Η υπόθεση αφορά την επιτυχή έκβαση της διεθνούς αστυνομικής επιχείρησης που οδήγησε πέρσι το καλοκαίρι στην ανακάλυψη φορτίου με πάνω από δύο τόνους ηρωίνη και του καρτέλ που βρίσκεται πίσω από το κερδοφόρο εμπόριο του θανάτου. Θυμίζουμε ότι στις 22/6/2014, έπειτα από εξάμηνη παρακολούθηση εντοπίστηκαν δύο τόνοι ηρωίνης που είχαν μεταφερθεί με νταλίκες από το δεξαμενόπλοιο «Noor One» (που παρέμενε αγκυροβολημένο από τις 7 Ιουνίου) στα ανοιχτά της Ελευσίνας, σε αποθήκη και βίλα στο Κορωπί και στη Φιλοθέη. Είχαν συλληφθεί τότε όλα τα μέλη του πληρώματος, ένας Ελληνας οδηγός νταλίκας, μια Ελληνίδα εκπρόσωπος της πλοιοκτήτριας εταιρείας και όλη η οικογένεια ενός εφοπλιστή, με τις κατηγορίες για σύσταση εγκληματικής οργάνωσης, διακίνηση και εμπορία ναρκωτικών κ.λπ. («Εφ.Συν.», 22/6/2014 και 23/6/2014).
Το πρόσωπο-κλειδί της επιχείρησης «φωτογραφήθηκε» από τον Τύπο, από κανάλια όπως ο ΣΚΑΪ, αλλά και με αναρτήσεις στο Διαδίκτυο. Τα δημοσιεύματα αφορούν και τη στενή συνεργασία του με πρόεδρο μεγάλης ΠΑΕ. Τα πρώτα βέλη είχαν εκτοξευτεί μάλιστα από παράγοντες άλλων ΠΑΕ. Σε συνέντευξή του (21/11/2014) ο Δημ. Μελισσανίδης, αναφέρει: «Με αναγκάζουν να πω για το “Noor One” που μετέφερε τόνους ηρωίνης. Ξέρετε όλοι τη σχέση του Α.Κ. Δεν θέλω να τοποθετηθώ πάνω σε όσα γράφτηκαν. Οταν θα πάρω τις καταθέσεις στα χέρια μου θα μιλήσω».
•Αθλητικό ιστολόγιο Συνδέσμου Φιλάθλων την ίδια περίοδο έγραφε: «Εξαφανίστηκε τις τελευταίες ημέρες από την πιάτσα και το περιβάλλον του ισχυρού άνδρα... ο επί πολλά χρόνια εξ απορρήτων και δεξί χέρι του, Α.Κ. Ο συγκεκριμένος διατηρεί εταιρεία εμπορίας πολυτελών αυτοκινήτων, ένας χώρος που έχει πληγεί σφοδρά από την οικονομική κρίση και γι’ αυτόν τον λόγο αναζήτησε και άλλους χώρους για να δραστηριοποιηθεί. Το περίεργο είναι ότι άρχισε τα ταξίδια και τις πολυήμερες διαμονές στο Ντουμπάι, όπου έγινε και η μεγάλη “μπίζνα” του πλοίου “Noor One”».
•Το Newsbomb γράφει: «Ως ιδιοκτήτης του πλοίου φέρεται να είναι και ο επιχειρηματίας Α.Κ., στην κατοχή του οποίου φέρεται να υπήρξε το “Noor One”. Πρόκειται για τον επιχειρηματία που τον Δεκέμβριο του 2013 δέχτηκε δολοφονική (επίθεση) από αγνώστους έξω από τα γραφεία της εταιρείας του, αντιπροσωπείας αυτοκινήτων στον Αλιμο, και το όνομά του “έπαιξε” για πρώτη φορά στην υπόθεση του “Noor One”, σε σχετικό ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ».
•Αρχικά ο επιχειρηματίας αντιμετωπιζόταν ως μάρτυρας και χαρακτηριστικό είναι το δημοσίευμα της «Καθημερινής» (15/11/2014) που αναφέρει: «Αντίθετα, κόντρα στο πνεύμα του βουλεύματος, ο επιχειρηματίας Α.Κ., που εμφανίζεται να έφερε σε επαφή μεταξύ τους τα πρόσωπα που εμπλέκονται στην υπόθεση, κατέθεσε προ ημερών στην ανακρίτρια με την ιδιότητα του μάρτυρα», όμως από τις έρευνες η θέση του επιχειρηματία επιβαρύνεται.
•Παράλληλα, «Το Βήμα» (17/4/2015) γράφει: «Σύμφωνα με στοιχεία που προέκυψαν από αλληλογραφία των δικαστικών λειτουργών με ελληνικές διπλωματικές Αρχές στο Ντουμπάι, η εταιρεία δημιουργήθηκε το 2013 από Ελληνα επιχειρηματία, ο οποίος σχετιζόταν και με μεγάλη ΠΑΕ. Το όνομα του συγκεκριμένου επιχειρηματία έχει μνημονευθεί σε καταθέσεις για την εισαγωγή της ηρωίνης, αλλά θεωρείται πλέον πιθανόν ότι θα κατηγορηθεί για την υπόθεση αυτή. “Επιβαρυντικό” στοιχείο θεωρείται ένα mail που έστειλε σε εμπλεκόμενο στην υπόθεση σχετικά με έκδοση ταξιδιωτικών εγγράφων του, για τα οποία εξετάζεται αν χρησιμοποιούνταν σε άνοιγμα τραπεζικών λογαριασμών».
Βήμα βήμα η εξάρθρωση του καρτέλ
Για 11 μήνες η ανακρίτρια Μαρία Σκάρπου και αξιωματικοί του Λιμενικού Σώματος ερευνούσαν την υπόθεση, έχοντας στη διάθεσή τους πολύτιμες πληροφορίες από άρσεις τηλεφωνικού απορρήτου, αλλά και σημαντικό μάρτυρα αξιωματικό που πρόσφερε πολύτιμη υπηρεσία στην εξάρθρωση του καρτέλ. Οι ανακριτικές Αρχές με επίμονες και συστηματικές έρευνες εντόπισαν το πρόσωπο-κλειδί της όλης επιχείρησης, τον φερόμενο ως αληθινό εγκέφαλό της, ψάχνοντας τα ίχνη και τη διαδρομή της ναυτιλιακής εταιρείας Arab Waves, με έδρα την ελεύθερη ζώνη της Χαμρίγια, στο εμιράτο Σάρτζα.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που διέθεταν οι ελληνικές, αλλά και αλλοδαπές διωκτικές αρχές, τα ναρκωτικά από τις ασιατικές χώρες εισάγονται μέσω του λιμένα Κερατσινίου με πλοία και στη συνέχεια προωθούνται στην Ευρώπη. «Σύμφωνα με τις πληροφορίες -αναφέρει αξιωματικός του Λιμενικού- η εγκληματική οργάνωση εισήγε μεγάλες ποσότητες ηρωίνης μέσω πλοίων με κοντέινερ που εναπόθεταν στον λιμένα του Πειραιά και εν συνεχεία τις αποθήκευαν στην περιοχή της Φιλοθέης και του Κορωπίου».
Εγκέφαλος και συνεργάτες
Ορισμένα από τα έγγραφα που ανταλλάχτηκαν για την εξιχνίαση της υπόθεσης... |
Η αλληλογραφία των ελληνικών Αρχών με τα Εμιράτα επιβεβαίωσε ότι Ελληνας επιχειρηματίας ήταν ιδιοκτήτης και διαχειριστής εταιρείας, η ο οποία –όπως αναφέρεται στην κατάθεση στελέχους του Λ.Σ. που έχει στη διάθεσή της η «Εφ.Συν.»- «ουδέποτε είχε προβεί σε οιαδήποτε από τις απαραίτητες ενέργειες, προκειμένου να λειτουργήσει σύμφωνα με τον σκοπό της». Μέσα από τη δικογραφία προκύπτει ότι ο συγκεκριμένος φερόμενος ως εγκέφαλος στέλνει mail σε άλλο εμπλεκόμενο στην υπόθεση σχετικά με την έκδοση ταξιδιωτικών εγγράφων επιβεβαιώνοντας και τη σχέση του με το πλοίο και με το φορτίο.
Οι εξελίξεις αυτές αναμένεται να δρομολογήσουν άμεσα νέες διώξεις, τόσο σε βάρος του συγκεκριμένου επιχειρηματία, όσο και σε βάρος των συνεργών του που γνώριζαν για το φορτίο του «Noor One». Τελικά οι αρχικές βεβαιότητες για βασικό ρόλο του εφοπλιστή-ιδιοκτήτη της βίλας στο Ψυχικό, Μ.Γ., έχουν ανατραπεί αφού κατά την εξέλιξη της έρευνας ο συγκεκριμένος δεν αποτελεί κρίκο στην αλυσίδα των επικεφαλής του καρτέλ. Από την πρώτη στιγμή ο ίδιος υποστήριζε ότι είναι αθώος.
Αντίθετα, απειλήθηκε η ζωή του και στην κατάθεσή του αναφέρει: «Μετά την κατάθεσή μου τον Νοέμβριο, οι πιέσεις και οι απειλές έγιναν αφόρητες στο να μην αποκαλύψω τίποτα. Εφτασαν σε σημείο άτομα, που έβαλε ο κάπτεν Τζορτζ, να αποπειραθούν να με μαχαιρώσουν. Το κατήγγειλα στον αρχιφύλακα και εκείνος άμεσα φρόντισε να μεταφερθώ σε άλλη πτέρυγα, όπου οι απειλές συνεχίζουν μέσω ατόμων εκτός πτέρυγας». Κατονόμασε, δε, τον συνεργάτη του επιχειρηματία εγκεφάλου της επιχείρησης, κάπτεν Τζορτζ, ως τον άνθρωπο που μετέφερε την ηρωίνη στην Ελλάδα.
Εταιρεία μιας (και καλής) χρήσης
Tα κατασχεθέντα από το δεξαμενόπλοιο «Noor One» | ΑΠΕ-ΜΠΕ/ ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΣΩΜΑ/ STR
Από τις μαρτυρικές καταθέσεις του αξιωματικού του Λ.Σ. προέκυψε ανάγλυφα ολόκληρη η διαδρομή του φορτίου θανάτου και η αφετηρία των ερευνών: «Από πηγή που είχε η υπηρεσία μας για την υπόθεση της διακίνησης των δύο τόνων ηρωίνης, περιήλθαν πληροφορίες ότι είχε συσταθεί εταιρεία διαχείρισης πλοίων, με την ονομασία “Arab Waves”, η οποία επρόκειτο να χρησιμοποιηθεί για τους σκοπούς της εν λόγω διακίνησης».
Μέσα από τα έγγραφα αλλά και από τις καταθέσεις των υπόπτων προκύπτει ότι η εν λόγω εταιρεία συστάθηκε στις 9/9/2013 με διάρκεια ισχύος ενός έτους (ενώ η χρονική διάρκεια τέτοιων εταιρειών είναι 2 έτη). Ως ιδιοκτήτης και διαχειριστής φέρεται ο συγκεκριμένος επιχειρηματίας, ενώ η λήξη «εργασιών» της εταιρείας, με αντικείμενο δραστηριότητας τη διαχείριση και ναύλωση πλοίων, γίνεται εσπευσμένα στις 28/9/2014.
Ο αξιωματικός δηλώνει ότι: «Από τις πληροφορίες μας, η εν λόγω εταιρεία ουδέποτε είχε προβεί σε οιαδήποτε από τις παραπάνω ενέργειες προκειμένου να λειτουργήσει σύμφωνα με τον σκοπό της» και προσθέτει: «Τον Ιούλιο του 2014, φαίνεται να έχει γίνει ενημέρωση των στοιχείων της εν λόγω εταιρείας και αφαιρέθηκαν από το σχετικό site όλα τα δεδομένα, ακόμη και η επωνυμία της, ενώ τελικά διεγράφη από τη FREE ZONE στις 21/1/2015 λόγω μη πληρωμής».
Οι καταθέσεις βοούν
Ο λιμενικός σημειώνει τη βεβαιότητά του πως εξ αρχής είναι δεδομένο ότι το πλοίο δεν προοριζόταν για να μεταφέρει πετρέλαιο: «Θεωρώ αδύνατο το “Noor” να προοριζόταν γι’ αυτή τη δουλειά, διότι η δυνατότητα φόρτωσης που είχε ως “Κύθνος” (προηγούμενη ονομασία του πλοίου), προκειμένου να προσεγγίσει ελληνικά λιμάνια δεν ξεπερνούσε τους 500 τόνους, οπότε η ποσότητα που εζητείτο θα απαιτούσε πέντε ταξίδια και έτσι το κόστος μεταφοράς καθιστούσε τη δουλειά αυτή απαγορευτική».
•«[...] ο Μ. μου ζήτησε ένα πλοίο μου για ένα “δύσκολο” φορτίο, όπως μου είπε. Οταν τον ρώτησα τι ήταν αυτό το φορτίο, μου είπε ότι είναι ναρκωτικά με προορισμό την Ελλάδα. Τότε εγώ αρνήθηκα και του είπα ότι δεν έχω κανέναν λόγο να το κάνω, γιατί η δουλειά μου πήγαινε πολύ καλά και είχα φτάσει να διαχειρίζομαι έξι πλοία. Τότε στην προσπάθειά του να με πείσει με ενημέρωσε ότι το έχουν ξανακάνει χωρίς κανένα πρόβλημα. Στην ερώτησή σας, γιατί έπρεπε να συσταθεί η εταιρεία με αυτή τη δραστηριότητα για τη διακίνηση των ναρκωτικών και συγκεκριμένα για τη διοχέτευση των χρημάτων αγοράς αυτών, σας απαντώ ότι επειδή η αγορά τόσο μεγάλων ποσοτήτων ναρκωτικών προφανώς απαιτεί τεράστια ποσά, ύψους άνω των 15.000.000 δολαρίων, τα οποία προφανώς δεν μπορούν να μεταφερθούν σε μετρητά και αφετέρου ο προμηθευτής που θα λάμβανε τα χρήματα προφανώς θα έπρεπε να έχει τη δυνατότητα να τα εμφανίσει στο τραπεζικό σύστημα. Είναι εύλογο να συσταθεί εταιρεία όπως η “Arab Waves” για διακίνηση τόσο μεγάλων χρηματικών ποσών».
•«Σε ερώτησή σας γιατί έστειλε το αντίγραφο του διαβατηρίου του σε εμένα σας απαντώ ότι τελικός αποδέκτης ήταν ο πράκτορας που είχε επιληφθεί της σύστασης της εταιρείας “Arab Waves”, προφανώς για να ενεργοποιηθεί ο λογαριασμός της εν λόγω εταιρείας και να είναι δυνατή η κίνηση αυτού».
•Η ιδιοκτήτρια του πλοίου λέει κάτι επίσης πολύ σημαντικό, ότι ο συγκεκριμένος Ελληνας επιχειρηματίας γνώριζε ότι το πλοίο θα έρθει στην Ελλάδα ήδη από τον Απρίλιο: «Το ότι το πλοίο θα ερχόταν στην Ελλάδα μού το είπε ο (σ.σ. Ελληνας επιχειρηματίας) από τον Απρίλιο. Για τις ουσιαστικές διαπραγματεύσεις για την αγορά του πλοίου μεσολάβησε ο ίδιος. Οτιδήποτε άλλο γινόταν με τη μεσολάβησή του, τον οποίο εμπιστευόμασταν. Ο επιχειρηματίας μιλούσε με τον κάπτεν Τζορτζ. Εγώ αν ήθελα να μάθω για το πλοίο, επικοινωνούσα με τον συγκεκριμένο».
•«Ο Κ. όταν ερχόταν στο Ντουμπάι τις περισσότερες φορές έμενε στο ξενοδοχείο “Westin”, όπου το κόστος διαμονής ανέρχεται σε 500-2.000 ευρώ το βράδυ, ανάλογα με τη σεζόν, ενώ σχετικά με την οικονομική του κατάσταση έχω να αναφέρω ότι γνωρίζω ότι λόγω της πτώσης στην αγορά του αυτοκινήτου είχε υποστεί τεράστια οικονομική καταστροφή».
•«Στην ερώτησή σας αν έκανε δουλειές με πετρέλαια στο Ντουμπάι σάς απαντώ ότι δεν γνωρίζω. Σημειώνω ότι μετά την άρνησή μου στον Μ. να του παράσχω πλοίο, προέκυψε η δουλειά του “Noor One”. Τη συζήτηση είχε κάνει ο Μ. στον Κ. παρουσία και δική μου, όπου μας ενημέρωσε για τη δουλειά που θα έκανε με τον Φ. στη Λιβύη, ότι είχε βρεθεί πλοίο, το “Noor One”, ενώ με διαβεβαίωσε κατηγορηματικά ότι μιλάει μόνο με τον Κ».
•«[...] ο Χαμούντα ήταν ένα πρόσωπο στενά συνεργαζόμενο και μαζί μου και με τον Μ. προς εξεύρεση πληρωμάτων-πετρελαίων. Στη συγκεκριμένη περίπτωση χρησιμοποίησε τον Χαμούντα για να βάλει το πλήρωμα στο “Noor” και του είπε να επικοινωνεί μαζί μου στην προσπάθειά του να εμπλακώ στη διαδικασία της διέλευσης όπως και του κατάπλου στην Ελευσίνα. [...] Στην ερώτησή σας σχετικά με τα αρχικά GFTK που με ρωτάτε έχω να σας πω ότι αφορούν αρχικά επωνύμων και συγκεκριμένα Γ.-Φ.-Τ.-Κ. Αναφέρω ότι η εταιρεία GFTK συστήθηκε από τον δικηγόρο @@@ με σκοπό να μεταβιβαστούν οι μετοχές του “Noor” στην εταιρεία GFTK όταν θα αποπληρωνόταν το συμφωνηθέν τίμημα [...] Ο Κ. δεν ήθελε να φαίνεται στην εταιρεία GFTK και είχε αντιδράσει έντονα λόγω της υπάρξεως του γράμματος Κ που παρέπεμπε στο επίθετό του».
Η συνέχεια της «αγγελικά πλασμένης» οργάνωσης στο δικαστήριο...