Ιούλιος 2012 σε ερώτηση στη Βουλή
του Άδωνι Γεωργιάδη για το κόστος των επιχειρήσεων διάσωσης:
"Τα τελευταία έτη πραγματοποιείται μαζική είσοδος λαθρομεταναστών στη χώρα μας, μέσω των θαλασσίων συνόρων μας. Ο τρόπος εισόδου των λαθρομεταναστων και των δουλεμπόρων γνωστός και πανομοιότυπος. Το πλοιάριο που τους μεταφέρει είναι "προγραμματισμένο" να βυθιστεί, και γι’ αυτό το λόγο, μόλις, εισέλθει στα Ελληνικά χωρικά ύδατα εκπέμπει σήμα κινδύνου. Αμέσως, κινητοποιείται ο κρατικός μηχανισμός, που περιλαμβάνει ταχύπλοα σκάφη του Λιμενικού Σώματος, ιδιωτικά περιπλέοντα σκάφη, αλιευτικά, ελικόπτερα διάσωσης, κέντρα υγείας, κ.α. για την περισυλλογή, τη διάσωση και την υγειονομική περίθαλψή τους. Οι επιχειρήσεις διάσωσης απαιτούν τεράστια κονδύλια, τόσο σε αναλώσιμα υλικά όσο και σε εργατοώρες και κανείς δεν επιβαρύνεται αυτό το κόστος, πέραν του Ελληνικού λαού.
Συνεπώς ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:
-Έχει ζητηθεί από τις χώρες αποστολής των λαθρομεταναστών ή άμεση συμμετοχή τους στο κόστος διάσωσης των πολιτών τους;
-Συμμετέχει στο κόστος της διάσωσης και η Ε.Ε. και αν με τί ποσοστό;
-Εξετάζεται από την Ε.Ε. η πιθανότητα περιορισμού της οικονομικής βοήθειας και επιβολής οικονομικών κυρώσεων προς τις χώρες αποστολής λαθρομεταναστών, έτσι ώστε να συμμετάσχουν ενεργά στην πρόληψη του φαινομένου;
-Πόσο επιβαρύνεται ο ετήσιος προϋπολογισμός των Υπουργείων εξαιτίας των επιχειρήσεων διάσωσης των λαθρομεταναστών;".
======
Η εμμονή του Υπουργού για το πόσο δαπανηρή είναι η διάσωση των ανθρώπων στη θάλασσα και κυρίως αυτή των μεταναστών μοιάζει αρχικά ως μία καθαρή άποψη με στόχο συγκεκριμένο κοινό, αυτό της δεξιάς του κυρίου αλλά και άλλων νεοπληγμένων από την πολιτική την ίδια του κ. Υπουργού.
Ο συγκεκριμένος όμως Υπουργός με θητεία στα του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας ή όπως αλλιώς λεγόταν κατά την θητεία του αγνοεί ή δεν αντιλήφθηκε πως την ευθύνη διάσωσης ανθρώπων στα χωρικά της ύδατα, έχει η κάθε μία χώρα όπως και η Ελλάδα.
Μάλιστα σε αντίθεση με τις απαιτήσεις της Τουρκίας η χώρα μας διεκδίκησε και έχει κερδίσει να έχει ως χώρο έρευνας και διάσωσης ταυτόσημο με το FIR Αθηνών κι όχι έως την Άνδρο που θέλει η Τουρκία και μεμέτια της.
Το Φαρμακονήσι και η τραγωδία την βδομάδα που μας πέρασε έπαιξε σαν δεύτερο, τρίτο θέμα ή και καθόλου στα ΜΜΕ που προβάλετσι ο κ. Υπουργός (στη ΔΤ δεν έπαιξε καθόλου).
Και για να γίνει καλύτερα κατανοητό:
Η Τουρκία με τον Κανονισμό 88/1988 οριοθέτησε περιοχή ευθύνης της για υπηρεσίες έρευνας και διάσωσης (SAR) σε κινδυνεύοντα "αεροπορικά και θαλάσσια μέσα", η οποία περιλαμβάνει τμήμα του FIR Αθηνών, δηλαδή ο Αιγαίο στη μέση βάζοντας μεγάλο και σημαντικό τμήμα της ελληνικής επικράτειας εντός της τουρκικής περιοχής έρευνας και διάσωσης και αγνοώντας ότι οι περιοχές αεροπορικής έρευνας και διάσωσης απαιτούν απόφαση του ICAO και αντίστοιχα το Annex 12 για τις θαλάσσιες.
Αν λοιπόν "εμείς δεν μπορούμε να κάνουμε έρευνα και διάσωση" (είτε για το κόστος είτε για τις πεποιθήσεις μας, είτε ως ανίκανοι) τότε τα αρμόδια όργανα θα πρέπει να βρουν και να αποδώσουν αυτό το έργο σε κάποιον που να μπορεί και η Τουρκία δεν είναι απλά πρόθυμη γι αυτό αλλά όλα δείχνουν πως το επεξεργάζεται πολύ σχολαστικά ακι με όλα τα μέσα.
Ξεκάθαρα το ρατσιστικό μένος στη παρούσα φάση δουλεύει για την εκχώρηση των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας μας, ως η επιτομή της ανευθυνότητας ή ως η μία νέα συγχρονη κερκόπορτα....