21.2.14

Κάνουν λαθρεμπόριο μέσω του νόμου

Θεσμοί που προάγουν το λαθρεμπόριο καυσίμων, αποφάσεις που δεν υλοποιήθηκαν ποτέ. Ο δρόμος του λαθρεμπορίου μοιάζει με λεωφόρο, ενώ πίσω από τις μπάρες η κυβέρνηση παρακολουθεί έκπληκτη. Η μεγάλη κίνηση του Γιάννη Στουρνάρα για την πάταξη του λαθρεμπορίου αλλά και την περαιτέρω οικονομική καταστροφή του τόπου, έχει αποτύχει. Πρώτος πρότεινε και εφήρμοσε την εξίσωση στον φόρο πετρελαίου κίνησης-θέρμανσης, και τώρα φαίνεται πως πρώτος εκπλήσσεται που το σχέδιό του δεν πέτυχε. Όχι απαραίτητα επειδή ήταν ένα κακό σχέδιο, αλλά επειδή υπάρχουν ακόμα και νόμοι που εμμέσως προάγουν το λαθρεμπόριο πετρελαίου.

Πως το θείο “στρώνει” το δρόμο για λαθρεμπόριο

Υπάρχουν τρία είδη πετρελαίου, το ναυτιλιακό, το θέρμανσης και το κίνησης. Στα 2 πρώτα, τα ποσοστά θείου στο πετρέλαιο επιτρέπεται να είναι μέχρι 0,1%. Αντιθέτως, το επιτρεπτό όριο στο πετρέλαιο κίνησης είναι 100 φορές κάτω, στο 0,001%. Ειδικά αν αναλογιστεί κανείς πως το ναυτιλιακό πετρέλαιο είναι πρακτικά αφορολόγητο, η εξίσωση αρχίζει και παίρνει μια πολύ σαφή μορφή. Το μόνο που πρέπει κανείς να κάνει, είναι να “βγάλει” το ναυτιλιακό πετρέλαιο στη στεριά. Οι θεσμοί, με άλλα λόγια, προωθούν μια έτοιμη λύση στο πιάτο κάθε λαθρέμπορου.

Ελεγκτικός μηχανισμός για κλάματα

Από εκεί και πέρα, κανένας μηχανισμός δεν δύναται να σταματήσει τη διαδρομή του λαθραίου πετρελαίου προς τα πρατήρια. Οι τελωνειακοί σταθμοί δεν συνδέονται μεταξύ τους με κάποιο ηλεκτρονικό σύστημα, ώστε να φαίνονται οι ποσότητες που εισρέουν στην αγορά. Αντιθέτως, την υπογραφή στα χαρτιά πωλήσεων τη βάζει ο εκάστοτε υπάλληλος. Σε μια περίπτωση διεφθαρμένου τελωνειακού, θα μπορούσε κάποιος κάλλιστα να δηλώνει πολύ λιγότερα καύσιμα από όσα πραγματικά έχει εισάγει, χωρίς κανείς να μπορεί να το ελέγξει.

Ακόμα, όμως, και στις περιπτώσεις που η πολιτεία θεσμοθέτησε κάποια προστατευτικά μέτρα, κανείς δεν έχει ευαισθητοποιηθεί ώστε αυτά να εφαρμοστούν. Αυτή τη στιγμή, υπάρχουν δύο υπουργικές αποφάσεις οι οποίες θα μπορούσαν να φέρουν σε δύσκολη θέση τους λαθρέμπορους.

Η πρώτη υπουργική απόφαση υποχρεώνει, από τις αρχές του έτους, τα βυτιοφόρα να αναγράφουν το λογότυπο της εταιρίας και η δεύτερη υποχρεώνει την εγκατάσταση συσκευών GPS σε βυτιοφόρα και πλωτά ναυπηγήματα.

Καμία από τις δύο αυτές αποφάσεις, που αποσκοπούν στον έλεγχο των διαδρομών των καυσίμων, δεν έχει γίνει πράξη μέχρι σήμερα.

άρθρο: κουτί της πανδώρας
φωτογραφία

Υ.Γ. το ναυτιλιακό θείο ο οποίο παίζει δταθερά στα καύσιμα των πρατηρίων από πέρσι τον Οκτώβριο στέλνει αδιάβαστους τους κινητήρες  των diesel οχημάτων!!! Ως τρόπο προστασίας  έχουμε την ανάμειξη του καυσίμου με μικρής αναλογίας λεπτό λάδι (δύσκολο για τους πολλούς) αλλά σίγουρα χρειάζεται αλλαγή λιπαντικών στα μισα χιλιόμετρα (επίσης, γι αυτό δείτε το πράσινο mobil1, με λίγη αναζήτηση θα το βρείτε στα 50ΕΥΡΩ τα 5lt!)...